Newsy

Porady prawne dotyczące planowania kampanii crowdfundingowej

Istnieje wiele sposobów dla startupów i małych firm, aby pozyskać kapitał, a większość z nich wymaga udania się do dużej liczby potencjalnych inwestorów i poproszenia o pieniądze. Nowoczesna technologia sprawiła, że stało się to jeszcze łatwiejsze, a nowoczesne przepisy dotyczące papierów wartościowych umożliwiły małym firmom zebranie do 1 miliona dolarów od drobnych inwestorów bez konieczności ponoszenia kosztów związanych z wejściem na giełdę.

Ten crowdfunding funkcjonuje nieco inaczej niż standardowy projekt Kickstarter lub GoFundMe, a jeśli chcesz uniknąć sankcji SEC lub pozwów sądowych, musisz być nieco bardziej ostrożny, jak planować i reklamować swoją kampanię crowdfundingową.

Przepisy SEC

Zgodnie z przepisami SEC dotyczącymi crowdfundingu, małe firmy mogą wystosować ofertę crowdfundingową i regularnie publikować faktyczne informacje biznesowe dla potencjalnych inwestorów. Informacje te muszą być jednak „ofertą” w rozumieniu SEC, a nie niedopuszczalnym warunkowaniem rynku: „publikacja informacji i działania reklamowe, podejmowane przed proponowanym finansowaniem, których skutkiem jest uwarunkowanie opinii publicznej lub wzbudzenie zainteresowania publicznego emitentem lub jego papierami wartościowymi, stanowi ofertę”.

Generalnie, możesz kontynuować publikowanie informacji o spółce, jeśli jest to część regularnej praktyki na Twojej stronie internetowej lub poprzez komunikaty prasowe, ale możesz być ograniczony w publikowaniu nowych informacji bezpośrednio przed lub w trakcie kampanii crowdfundingowej.

Rekomendacje PR

Jak więc uniknąć znalezienia się po złej stronie przepisów SEC lub procesu sądowego? Pomocne może być stworzenie praktyki public relations przed rozpoczęciem kampanii crowdfundingowej. Regularne publikowanie informacji na swojej stronie internetowej lub w inny sposób publiczne omawianie firmy lub jej produktów za pomocą komunikatów prasowych może pozwolić Ci na kontynuowanie reklamy oferty przed i w trakcie crowdfundingu.

Generalnie należy unikać reklamowania oferty poza platformą pośrednika lub nagłego rozpoczynania kampanii public relations, która zbiega się w czasie z ofertą crowdfundingową. W takim przypadku potencjalni inwestorzy mogą twierdzić, że opublikowane informacje stanowią niewłaściwą „reklamę” oferty.

Jeśli rozważasz przeprowadzenie kampanii crowdfundingowej w celu pozyskania kapitału dla swojej firmy, warto najpierw skonsultować się z doświadczonym prawnikiem specjalizującym się w prawie gospodarczym.

Śledź FindLaw for Consumers na Google+.