Newsy

Polityka Chipotle dotycząca mediów społecznościowych uznana za niezgodną z prawem

Korporacje chcą zaangażowania swoich klientów w mediach społecznościowych. Ale nie chcą, aby pracownicy skarżyli się na nich lub ich politykę w sieci. Przez takie postępowanie jeden z pracowników Chipotle został zwolniony, a teraz sieć fast-foodów znów znalazła się w centrum uwagi.

Nic nie jest za darmo

Przełożony pokazał Kennedy’emu politykę firmy w mediach społecznościowych, która podobno zakazywała wszelkich dyskredytujących, fałszywych wypowiedzi na temat Chipotle. Kennedy usunął swojego tweeta, ale dwa tygodnie później został zwolniony za rozpowszechnianie petycji w sprawie przerw dla pracowników. Jego przełożona zeznała, że obawiała się, iż Kennedy – weteran wojenny – stanie się agresywny po kłótni z nią o petycję.

Kennedy idzie dalej

Kennedy był reprezentowany przez Pennsylvania Workers Organizing Committee i otrzymał wsparcie od National Labor Relations Board – jego sprawa była jedną z wielu dotyczących praw mediów społecznościowych pracowników protestujących przeciwko płacom i warunkom pracy, które NLRB rozpatrywała.

Tymczasem Kennedy znalazł sobie inną pracę. Mówi, że jest szczęśliwy pracując w liniach lotniczych i że przyjmie część swojego zaległego wynagrodzenia w formie bonów żywnościowych. Być może czuł się wspaniałomyślny po tym, jak sędzia przyznał mu rację, bo Kennedy powiedział reporterom: „Nie można zaprzeczyć, że ich jedzenie jest pyszne, ale ich polityka pracy była okropna”.

Co to oznacza?

Jak pokazuje ten przypadek, tylko dlatego, że firma ma politykę, to nie znaczy, że żądania w nim są zgodne z prawem. Jest to świetne przypomnienie dla właścicieli firm, aby przejrzeć swoją politykę mediów społecznościowych i upewnić się, że nie jest zbyt restrykcyjna, a także, aby myśleć głębiej. Jeśli praca dla Ciebie jest tak wspaniała, dlaczego obawiać się tego, co powiedzą Twoi pracownicy?

Porozmawiaj z prawnikiem

Jeśli obawiasz się o legalność swojej polityki mediów społecznościowych, lub nie masz jej na miejscu, a teraz myślisz, że powinieneś, porozmawiaj z prawnikiem. Prawnik może przeanalizować zasady i upewnić się, że postępujesz właściwie wobec pracowników i swojej firmy.

Śledź FindLaw for Consumers na Google+.